Thursday, July 21, 2011

PAS MEMECAH-BELAHKAN PERPADUAN MELAYU---apa hukumnya?

1.Islam tidak mahu umatnya berpecah belah dan dilarang mengujudkan golongan yang kedua dan hukumnya amat berat.

2.Dalam keadaan semacam ini Islam tidak mengambil kira,pemimpin mana yang lebih layak,lebih betul atau lebih adil cuma Islam mementingkan pemimpin yang terlebih dahulu atau yang pertama.

3.Renungkan maksud hadis ini : Dari Abu Sa'id Al-Khudri r.a Katanya Rasullullah bersabda "Apabila dibai'at (diangkat) orang khalifah tandingan (sehingga terdapat dua khalifah),maka bunuhlah yang terakhir."
(Sahih Muslim 1819)

4.Kalau diamati dan diteliti ternyata di Malaysia sudah wujud dua golongan persatuan politik orang Islam iaitu UMNO (ditubuhkan pada tahun1946) iaitu golongan yang pertama dan PAS (serpihan UMNO pada tahun 1951) iaitu golongan yang kedua/golongan terkemudian.

5.Jadi,berpandukan hadis pada hujah nombor 3 diatas,jelaslah pemimpin PAS perlu disingkirkan walaupun secara kekerasan.Ini adalah perkara yang patut pemimpin PAS faham sekiranya mereka benar-benar mahukan hukum Islam dan mereka mesti akur akan hadis nabi tersebut tadi.

6.Malangnya,apa yang nyata  pemimpin PAS terus tidak mempedulikan hadis di atas dan masih mempergunakan PAS bagi tujuan menyeru ke arah permusuhan sehingga timbul keretakan dalam perpaduan bangsa Melayu dan orang Islam.

7.Renungi maksud hadis berikut: Dari 'Arfajah r.a. katanya dia mendengar Rasullullah SAW bersabda: "Nanti akan terjadi bencana dan kekacauan.Maka siapa yang memecah belahkan perpaduan umat ini pengggallah dengan pedangmu,walau pun siapa dia." (Sahih Muslim 1817)

8.Cara yang diguna oleh PAS selama ini memang telah menyebabkan perpecahan dan timbulnya perasaan benci membenci sesama kita.Memang nyata sekali pemimpin PAS adalah (agen tinggalan penjajah)  pemecah belah Islam yang patut disingkirkan,hadis di atas menyuruh penggal dengan pedang...itu hukuman yang sewajarnya diterima.

9.Dalam keghairahan PAS untuk berkuasa/menang pilihanraya telah menyebabkan mereka menjadi rakus dan tidak menghiraukan perintah Allah dan Rasullullah disamping sanggup mengenepikan soal asas keharmonian dan kestabilan iaitu perpaduan sesama saudara seagama.Malah sanggup melacurkan apa saja kepada DAP (anti Islam yang nyata/kafir harbi) dengan membelakangkan persaudaraan/perpaduan dengan UMNO.Pelik tapi benar,tapi itulah kenyataannya.

10.Renungi maksud firman Allah berikut: Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat.Surah Al-Hujuraat ayat 10)

11.Jelas bahawa umat Islam semua bersaudara.Ulama-ulama yang mengaku arif dalam soal agama sepatutnya berusaha mendamaikan antara UMNO dan PAS.Malangnya ulama PAS tidak menghiraukan soal persaudaraan dalam Islam dan menolak perintah perdamaian oleh Allah,malah mereka cuma menggunakan ayat Al-Quran/Hadis untuk mencari keuntungan politik saja.Ini satu kesilapan besar dan bertentangan dengan suruhan ajaran Islam.

No comments:

Post a Comment