Saturday, March 10, 2012

Dosa-dosa PAS

1.Mereka menyekutukan Allah SWT dengan cara membesar-besarkan parti mereka berbanding Allah SWT(seperti mana puak Syiah yang membesarkan Dzat Ali untuk memperoleh Nur Nabi Muhammad SAW bagi mendekatkan diri pada Nur Allah SWT.

2.Mereka tidak berjuang kerana Allah SWT,dimana tiada dalam kamus aktiviti parti PAS untuk menjunjung Islam,menguatkan iman dan mengharapkan ihsan.Jika ada pun kelas-kelas kerohanian dan ceramah-ceramah politik murahan yang langsung tidak membawa manusia menuju kepada Allah SWT.Sebaliknya mereka menjadikan Allah SWT sebagai alasan untuk mereka mendapat kuasa mrnrusi undi pilihanraya.

3.Mereka secara langsung atau tidak langsung mengajarkan kepada pengikutnya bahawa untuk menemui Allah SWT haruslah dengan jalan berparti politik.Ini adalah satu dorongan perbuatan mensyirikkan Allah SWT.Pada hal sebenarnya fahamilah bahawa untuk kembali kepada Allah SWT bukanlah dengan menyertai mana-mana parti politik dan berjuang terjerit-jerit di dakamnya,dengan kononnya berpakaian zuhud,berlagak alim dan berlakon islamik.

4.Mereka mewajibkan pengikut mereka menerima bulat-bulat apa saja kata-kata pemimpin mereka(melalui bai'ah).Ini merupakan kebodohan yang paling nyata penyokong PAS kerana sanggup menelan secara membabi-buta arahan pemimpin mereka,dimana apabila mereka beranggapan atau lebih tepat lagi berakidah dengan menyokong PAS maka secara tidak langsung mereka telah bertemu dengan jalan Allah SWT.Pada hal sebenarnya makrifat Allah SWT adakah semulia-mulia makrifat,ini kerana makrifat kepada Allah SWT itu merupakan asas yang diatasnya didirikan segala kehidupan kerohanian yang lain.

5.Mereka mengajarkan agar penyokongnya menjadi terlalu taksub dengan pemikiran pemimpin mereka sehingga menjadikannya sebagai fatwa.Ini semua mengelirukan akidah sebenar orang Islam.Pemimpin PAS menjadi sangat angkuh dan tidak boleh disentuh atau disanggah apa saja 'fatwa' mereka walau pun ternyata karut dan bertentangan dengan perintah Allah SWT.

6.Mereka menjadikan Islam itu mundur dan dipandang hina oleh orang lain kerana apa saja yan PAS buat/keluarkan fatwa bukannya memajukan Islam malah memalukan dan tidak masuk akal.Umpamanya mengatakan Allah mencarut,Allah samseng, sanggup berkawan dengsn syaitan,kafirkan UMNO,darah orang UMNO halal bagi orang PAS dll.

7.Mereka memperkudakan Islam dengan bertopengkan agama,berjubahkan nafsu,berjanggutkan syaitan,bertasbihkan fitnah,berzikirkan maki hamun dan berserbankan pembohongan demi kuasa.

8.Mereka menaruh dendam kesumat yang amat mendalam terhadap UMNO dan kerana mabuk/gila kuasa PAS sanggup berkawan dengan syaitan DAP (yang memang jelas menolak negara Islam) dan demi menjaga semangat setia kawan tersebut PAS telah membuang perjuangan membentuk negara Islam kepada setakat kepada negara berkebajikan saja (satu konsep sosialis iaitu sama seperti DAP)

9.Mereka telah tolak Islam,jadi secara automatik telah tolak roh Islam,tolak Nabi Muhammad SAW,tolak Allah SWT,...maknanya perjuangan PAS kini cuma setakat dunia saja untuk berkongsi kuasa dengan sikafir harbi DAP.

10.Mereka bukan lagi sebuah organisasi yang memperjuangkan Islam (begitulah penilaian kita).PAS adalah sebuah pertubuhan yang menyesatkan orang Islam dengan kekeliruan agama yang mereka timbulkan.

11.Mereka menakut-nakutkan rakyat dengan dosa dan pahala,syurga dan neraka.Seolah-olah itu semua mereka yang tentukan.

12.Mereka telah memperdagangkan Islam demi mengaut keunyungan dunia.

13.Mereka telah memperjuangkan sesuatu hingga membawa perpecahan ummah dari dulu hingga sekarang (PAS ditubuhkan pada tahun 1951 oleh Hj Ahmad Fuad yang mengetuai Ulama UMNO ketika itu).

14.Mereka sebelum kemerdekaan telah melakukan pelbagai cara dan propaganda serta aktiviti bagi menggagalkan rancangan menuntut kemerdekaan negara oleh Tunku Abdul Rahman dahulu.Maksudnya PAS suka dijajah dan tali barut penjajah.

15.Mereka sanggup menjual/melelong/menggadai agama semata-mata untuk melunaskan tuntutan nafsunya untuk berkuasa.Buktinya sesiapa yang memperjuangkan Islam/mempertahankan akidah seperti Hassan Ali akan dipecat dari parti PAS.Sebaliknya sesiapa yang menokong komunis/sosialis akan disanjung jadi pemimpin seperti Mat Sabu.

16.Mereka tidak konsisten/tiada istiqamah dalam perjuangan.PAS seperti sesumpah dimana boleh bertukar hala tuju demi mengejar undi.Pas tiada hala tuju yang jelas dalam perjuangan Islam.Buktinya mereka tetap menyokong/bersekongkol dengan Anwar Ibrahim yang jelas menyokong keselamatan Israel dan jadi agen Yahudi.

17.Mereka telah menyebabkan wujudnya berbilang jemaah Islam dikalangan umat Islam di negara ini.Pada hal tidak terdapat langsung dalam al-Quran @ pun al-Sunah yang mengharuskan wujudnya kumpulan/jemaah Islam yang lebih dari satu,sebaliknya terdapat nas dari al-Quran yang mencelanya.
Firman Allah SWT yang bermsksud 'Sesungguhnya mereka yang memecahbelahkan agama mereka dan mereka berpusk-puak,kamu tidak bertanggungjawab terhadap mereka.Sesungguhnya urusan mereka itu kembali kepada Allah.Kemudian Allah akan memberi tahu mereka apa yang mereka telah lakukan' (Surah al-An'am ayat 159)

18.Mereka mrnyokong aktiviti murtad dan penggunaan kalimah Allah untuk agama lain.Buktinya tiada pendirian tegas dan sekata di kalangan pemimpin mengenai kedua-dua isu tersebut hingga ke hari ini.

19.Mereka telah merendahkan martabat agama Islam yang maha suci hanya setakat sebagai sebuah parti politik sahaja.Pada hal sebenarnya ISLAM adalah agama suci Allah SWT (Islam bukannya parti politik tapi agama).Tiada negara lain/agama lain di dunia ini meurunkan darjat sebuah agama menjadi cuma sekadar sebuah parti politik saja.Fahamilah bahawa parti politik bukannya agama dan agama bukannya parti politik.Penyelewengan keatas agama Islam ini adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku.

Sekian.Diharap sesiapa yang membaca artikel ini dapat menambah fakta mengenai dosa-dosa PAS ini agar segala kekeliruan mengenainya dapat diperjelaskan.

1 comment:

  1. UMNO sibuah hatimu bagaimana? Sekiranya PAS sesat maka kamu dan UMNO mu lebih kesesatannya....Shahrin...langsung tak ada tanda2 muslim dlm tulisan mu either.Penuh dgn dendam dan sakit HATIyg berpenyakit kronik...kasihan kamu, bertaubatlah kpd Allah.

    ReplyDelete