Tuesday, September 6, 2011

SEDIKIT MENGENAI FAHAMAN KOMUNIS

1.Fahaman komunis/komunisme diasaskan oleh Karl Marx(seorang Yahudi berasal dari Jerman).Karyanya yang terkenal berjudul  'The Communist Manifesto' diterbitkan pada 21 Februari 1948).

2.Kominisme menekankan 4 idea iaitu:

   (1) Sekumpulan kecil orang kaya yang hidup dalam kemewahan dan sekumpulan besar kaum pekerja hidup sengsara.

   (2) Ketidakadilan ini boleh diperbetulkan dengan mengujudkan sistem sosialis iaitu pengeluaran dikuasai oleh kerajaan dan bukan individu.

   (3) Umumnya sistem sosialis boleh dilaksanakan dengan praktikal melalui kekerasan.

   (4) Bagi memantapkan sistem sosialis,ia harus dikawal oleh diktator parti komunis dalam jangka masa tertentu.

3. Untuk mengetahui mengenai komunisme dengan lebih lanjut kita perlu mengetahui sejarah individu berikut:

 (1) Karl Marx (1818-1883)
 (2) Lenin (1870-1924)
 (3) Mao Tse-tung (1893-1976)
 (4) Joseph Stalin (1879-1953)
 (5) Ruskin (penganjur sosialis di Britain)
 (6) Plato (ahli falsafah Yunani)

3.Sebenarnya,fahaman komunisme dan sosialisme tidak ada perbezaan pokok.Guru bagi kedua-dua fahaman ini adalah Karl Marx.

4.Karl Marx dalam bukunya 'The Communist Manifesto' telah mengarahkan supaya semua komunis mestilah bekerja untuk mengasaskan fahaman sosialisme.Oleh itu,penganjur komunis Rusia dulu telah menamakan negara mereka sebagai 'Union of Soviet Socialist Republic' bukannya 'Union of Soviet Communist Republic'.

5.Dalam buku tersebut juga dinyatakan bahawa revolusi proletariat akan mengasaskan pemerintahan diktator pekerja sosialis.Untuk kejayaan ini 3 perkara diperlukan:
(1) Menghapuskan semua hak milik persendirian
(2) Menghapuskan unit keluarga
(3) Menghapuskan segala agama.

6.Slogan komunisme adalah 'kebebasan','persamaan taraf' dan'persaudaraan'

7. Robert Welch (seorang paderi Kristian di Amerika) dalam rencananya 'What Is Communist' yang di siarkan dalam majalah American Opinion California (1970) berkata 'komunisme merupakan satu lengan kuasa pakatan yang ingin menakluk seluruh dunia'.

8.Robert Welch telah menyebut kes-kes pembunuhan secara besar-besaran oleh komunis di beberapa negara
di dunia:
-Rusia....Lenin merampas kuasa pada Nov.1917 telah membunuh lebih dari 10 juta manusia
-Cina....Mao Tse-tung dalam 2 tahun pertyama memerintah telah membunuh kira-kira 14 juta manusia.
-Hungary...kes pembunuhan beramai-ramai pada tahun1919.
-Sepanyol...kes pembunuhan beramai-ramai semasa perang saudara tahun1936-1938.
-Hanoi...Ho Chi Minh banyak membunuh pada tahun 1946
-Poland....Stalin pada tahun 1944 menangkap 1.2 juta orang.
-Vietnam....puluhan ribu di bunuh komunis
-Cambodia...jutaan nyawa melayang.

(keganasan KOMUNIS DI NEGARA KITA juga telah membunuh beribu-ribu manusia dulu)

9.Gary Allen (1971) dalam bukunya 'None Dare Call It Conspiracy' menakrifkan komunis sebagai 'satu pakatan antarabangsa,satu usaha untuk memegang kuasa dengan menggunakan berbagai cara bagi mencapai tujuan mereka untuk menguasai dunia'

10.Menurut Gary Allen 'strategi penganjur komunis adalah menggunakan taktik penyempit,menyempitkan rakyat dikelas pertengahan,antara dua lengan kancing.Satu lengan dari atas melalui aktiviti-aktiviti ekonomi dan intelek-intelek terpengaruh dengan fahaman sosialisme dan lengan kancing dari bawah merupakan aktiviti pemberontak,anti-establishment,anti agama,anti pemerintah,anti golongan atasan,mogok,demonstrasi,tunjuk perasaan dan sebagainya untuk menggoncang kestabilan sistem kerajaan yang sah dan seterusnya kerajaan yang ada dimusnahkan dengan kekerasan secepat mungkin.

11.Apabila kerajaan yang sah dijatuhkan,maka pihak penganjur komunis yang telah bersiap sedia sekian lama secara tersusun dan tanpa henti melalui semua bidang penting aktiviti manusia untuk mengambil alih kuasa.

12.Komunisme dan kapitalisme diwujudkan oleh pemodal elit antarabangsa (kebanyakannya Yahudi) dengan tujuan menegakkan sistem sosialisme dan seterusnya satu sistem pemerintahan diktator secara total iaitu kerajaan dunia yang diberi nama 'The New World Order'.

13.Kapitalisme,komunisme dan sosialisme memang tidak boleh dipisahkan.Ideologinya berbeza dari segi konsepnya,tetapi puncanya sama.Ini semua bertujuan untuk mengujudkan keadaan kacar-kacir dikalangan masyarakat dunia.

14.Suasana huru-hara ini akan memberi peluang kepada mereka yang kuat dan sudah bersiap sedia sekian lama untuk menjelmakan diri sebagai 'penyelamat'.Idea untuk memberi keselamatan yang dicanangkan ialah melalui slogan yang penuh penipuan iaitu 'Satu Order Baru Dunia' dimana sebenarnya adalah merupakan peperangan intelek untuk membawa kepada satu perangkap yang lebih besar dan canggih bagi tujuan memperhambakan umat manufsia melalui sistem ekonomi riba secara global yang di kenali sebagai 'The New Economic Order' di bawah kuasa satu 'Kerajaan Dunia'.Dibelakang 'Kerajaan Dunia' ini adalah satu kumpulan sulit iaitu 'ILLUMINATI'.

15.Jelas bahawa gerakan serangkai fahaman komunisme/kapitalisme/sosialisme diseluruh dunia adalah satu sistem perhambaan manusia dalam zaman moden .Berapa ramai dari kita menyedarinya.Sistem ini semua adalah sistem yang dicita-citakan oleh ahli falsafah Yunani bernama Aristotle dan Plato .Sistem perhambaan manusia ini hampir serupa dengan apa yang telah dilaksanakan oleh Firaun di zaman silam.Rakyat jelata jadi alat.Semua apa yang menjadi hak milik pemerintah secara mutlak.Si pemerintah mempunyai kuasa mutlak.Segala pemberontakan terhadap 'negara' dianggap sebagai suatu jenayah terbesar yang boleh dihukum  bunuh......NEGARA MENJADI TUHAN BARU.....!

No comments:

Post a Comment