Friday, December 2, 2011

Parti Pembangkang Di Malaysia Tidak Profesional......asyik bangkang saja!

1.Satu perkara yang pembangkang di Malaysia tidak faham adalah bahawa,apa saja yang mereka lakukan sebenarnya semakin hari semakin menyerlahkan 'niat jahat' mereka dan tindakan mereka yang bercelaru ini merupakan usaha memperdalamkan lagi proses penggalian kubur mereka sendiri.

2.Jadi,usaha untuk menginsafkan serta memuhasabah pembangkang atas segala kemungkaran yang mereka lakukan selama ini termasuk memperalatkan agama,memainkan isu perkauman dll bukan saja menjadi hak,malah merupakan kewajipan setiap muslim.

3.Firman Allah SWT, "Dan hendaklah ada diantara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebaikan/kebajikan/Islam,mengajak kepada yang makruf dan mencegah dari yang mungkar" (3:104)

4.Sebagai Muslim,ukuran kita di dalam menolak kemungkaran/kejahatan/kebatilan wajiblah bersandarkan kepada nas Al-Quran,As-Sunnah.

5.Malangnya,pembangkang yang beragama Islam tidak lagi menjadikan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai nas dalam memperjuangkan sesuatu,malah mereka sanggup menyokong/membela/menyebelahi si kafir.Nampaknya meraka merujuk kepada kepentingan parti,puak,politik duniawi sebagai nas utama mereka.

6.Bagi seseorang muslim yang benar-benar bertaqwa dengan ikhlas dan merupakan pejuang Islam,sesungguhnya makar (rancangan jahat) pembangkang untuk memusnahkan keamanan/kedaulatan Islam di negara in amat mudah difahami.Pembangkang amat tidak profesional.....mempolitikkan semua perkara,kurang ajar,amat biadap,tiada akhlak,tidak pernah berterima kasih,melampau,ego tinggi,cakap sesuka hati seakan tidak waras dsg

7.Semua aktiviti yang mereka lakukan bertujuan untuk menghalang dan memadamkan usaha-usaha muhasabah atau amar makruf nahi mungkar terhadap aktiviti pembangkangan membabi-buta yang jauh lari/menyimpang dari ajaran Islam/kebajikan.

8.Apa saja ulasan yang diberikan oleh mereka telah bercelaru,pembangkang mulai bimbang dan takut jika segala penyelewengan,ajaran sesat,penyimpangan akidah,kejahatan,kezaliman,penindasan,diskriminasi yang mereka lakukan dinegeri-negeri yang kuasainya didedahkan kepada umum oleh pencinta kebenaran hakiki dari semasa ke semasa.

9.Sebenarnya,dengan asyik menghentam,membangkang,mencari salah orang dan berterusan melakukan provokasi kepada pemerintah,mereka telah kufur akan nikmat Allah.

10.Pembangkang tidak pernah memuji/berpuas hati/berterima kasih dengan apa yang semua kita dapat/nikmati.....semua ini tidak datang bergolek,tetapi hasil dari kebijaksanaan pemerintah mentadbir negara.

11.Pembangkang amat takut dengan strategi pemerintah yang tidak lagi defensif,tapi mula 'menyerang'.....pembangkang mengharapkan agar segala makar/niat buruk untuk merampas kuasa/menjadikan negara ini republik terus tersimpan kukuh dalam peti besi kejahatan tanpa dapat dibongkar oleh sesiapa.

12.Sesungguhnya,setiap diri yang mengaku muslim WAJIB bangkit mnentang dakyah dan kerja jahat pembangkang yang bertentangan dengan Islam.Kita tahu bahawa aktiviti amar makruf nahi mungkar adalah wajib dalam Islam.

13.Justeru,apa saja tektik/aktiviti pembangkang yang ternyata menghalang kebajikan wjib ditentang habis-habisan!!!!

14.Kalau dikaji,banyak perkara yang dilakukan pembangkang sejak sekian lama memang menunjukkan kelancangan mereka terhadap hukum Allah SWT.Tindakan meeka seakan menjadi agen Yahudi di negara ini.

15.Pembangkang negara seakan menggunakan hukum rimba dan tidak pernah menghormati undang-undang.......contohnya demontrasi suka hati tanpa kebenaran polis sebagai penguatkuasa undang-undang dll .Ini semua tersasar jauh dari ajaran Islam dan amat mendukacitakan.

16.Firman Allah yang bermaksud, "Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelummu? Mereka hendak berhakim kepada taghut pada hal mereka telah diperintah mengingkari taghut itu dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya" (4:60)

17.Pembangkang kini kepanasan dan tidak sanggup untuk menghadapi kebangkitan/kesedaran rakyat terbanyak akibat dari muhasabah dan amar makruf nahi mungkar yang dilaksanakan sepanjang masa oleh pemerintah dan pejuang kebenaran.

18.Firman Allah SWT bermaksud,"Dan apabila dikatakan kepada mereka,"Janganlah kamu kamu membuat kerosakan dimuka bumi' mereka menjawab, 'Sesungguhnya kami orang-orang yang membuat perbaikan'. Ingatlah sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang membuat erosakan tetapi mereka tidak sedar"(2:10-11)

19.Ingatlah bahawa tidak ada 'perbaikan' sedikit pun apabila hukum Allah dicampakkan dan lebih buruk lagi apabila manusia menyembah kepentingan politik/memperalatkan agama Allah dalam perjuangan hidupnya.....-perjuangan menegakkan agama Allah adalah perjuangan yang BENAR.

No comments:

Post a Comment